domenica 6 febbraio 2011

Ken goes real(ity)


Ken turns 50 and Mattel turns social. I mean, male models in Ken costumes apart (like the quintet seen in Nuremberg Toy Fair - not to please baby girl collectors I suppose), an intensive campaign has been run asking people on social media and a specific website to suggest Ken the words to win Barbie’s heart back or whether Barbie should take Ken back … definitely, for Ken to be single on his 50th anniversary would have been too much a low profile moment. But this is no longer playing with dolls. This is the perfect invasion of TV reality style and behaviours in dolls’ houses too.


Ken va per i 50 e Mattel va per i social (media). Ossia, a parte i modelli in carne ed ossa abbigliati da Ken (tipo il quintetto qui, visto alla fiera del giocattolo di Norimberga – e non per compiacere le bambine collezioniste, suppongo) è stata sbrigliata da Mattel un’intensa campagna chiedendo al pubblico sui social media e su un sito ad hoc di suggerire a Ken le parole per riconquistare il cuore di Barbie, o chiedendo se Barbie dovesse proprio riprendersi Ken come fidanzato… decisamente, che Ken festeggiasse da single il 50° compleanno pareva un momento troppo low profile. Ma questo non è più, da un pezzo, giocare con le bambole. È è la perfetta invasione dello stile e dei comportamenti da reality TV pure a casa delle bambole.

Thx Ross!
"Ken loves Barbie" seeen in fabiopoptrash's flickr

6 commenti:

Pamifashiondolls ha detto...

Mi riallaccio al tuo post completandolo con il mio ;)
http://pamifashiondolls.blogspot.com/2011/02/genuine-ken-doll-barbie.html

E aggiungo che mi piace molto questa nuova strategia della Mattel, è sintomo che sta al passo con i tempi e cerca di conquistare un target più ampio e non solo legato alle bimbe in età da bambola

Doll Cult-ure ha detto...

hai fatto bene Pam ad estendere il thread. Io sono dell'idea che Mattel ha meglio capito quanto pesino i collezionisti adulti - piacciano o no le operazioni pubblicitarie che ne derivano!

Ross ha detto...

I agree with Daniela's thought and this is also Mattel's 2011 clear marketing policy. Read this extract :
"As traditional play evolves and takes on new forms, so does our portfolio of brands," said Tim Kilpin, Executive Vice President Mattel Brands. "One way in which we are continuing to grow our core brands, as well as to develop new franchises, is through transmedia storytelling. We're developing branded content that further shapes play, ultimately driving brand engagement and deepening each play experience. Equally important is leveraging different media to tell each brand story in relevant and unexpected ways."

Doll Cult-ure ha detto...

and do you think there will be a peak on Valentine's day?

Ross ha detto...

I didn't see any peak...!! ;-)

Doll Cult-ure ha detto...

well, I've seen the "she said YES" package promoted!

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