sabato 10 luglio 2010

Critical viewer!

Barbie’s true tears on this ad promoting LeiTV, broadcasted by RCS, one of the major Italian publishing groups. The tagline reads “No woman will ever be the same”, meaning (let me interpret) that even Barbie the plastic queen, the hollow girl, would feel moved and engaged by the intelligent, smart, involving contents of this women’s TV channel. What LeiTV campaign actually does – knowingly, I hope - is therefore transforming Barbie in a judgmental reader, a savvy viewer, a symbol of the expected audience.


Vere lacrime di Barbie in qsto annuncio promozionale di LeiTV, canale prodotto dal gruppo editoriale RCS. Il testo “Nessuna donna sarà più la stessa” intende che perfino Barbie la regina di plastica, la ragazza vuota, si sentirà commossa e impegnata grazie ai contenuti intelligenti, svegli, coinvolgenti di qsto canale televisivo al femminile. Ciò che la campagna pubblicitaria di LeiTV fa – spero consapevolmente - è quindi trasformare Barbie in una lettrice dotata di senso critico, una spettatrice avveduta, un simbolo del pubblico atteso.

Thx, T!

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