venerdì 15 ottobre 2010

Blog Action Dolls


Today is Blog Action Day 2010, when thousands of bloggers from all over the world - each one in its voice, style and tone - post on one issue. The WATER Issue, this time. I’ve chosen two images. One is a pool-bathing doll, an unreal person in real water. The other one, the hyperrealistic sculpture of a swimmer, an unreal person whose body’s dripping simulated water. So, while we can enjoy swimming pools and celebration of water sports, “every day, women and children in Africa walk a combined total of 109 million hours to get water. They do this while carrying cisterns weighing around 40 pounds when filled in order to gather water that, in many cases, is still polluted.”


Oggi è il Blog Action Day 2010, giorno in cui migliaia di blogger di tutto il mondo - ciascuno con la propria voce, il proprio stile e il proprio tono – postano su un unico tema. La questione ACQUA, stavolta. Ho scelto due immagini. Una è una bambola che fa il bagno in piscina, ossia una persona non reale in acqua vera. L’altra è la scultura iperrealista di un nuotatore, una non persona con il corpo stillante acqua simulata. Così, mentre noi abbiamo piscine di cui godere e celebriamo gli sport acquatici “ogni giorno, donne e bambini in Africa camminano il totale di 109 milioni di ore per prendere l’acqua. Lo fanno trasportando taniche che, riempite, pesano 18-20 Kg e per raccogliere acqua che in molti casi è perdipiù inquinata.”

Doll ph: Pamdelo on flickr
sculpture by Carole Feuerman

Change.org|Start Petition

2 commenti:

Ross ha detto...

Le nostre bambole sono proprio il nostro specchio. Facciamo in modo che anche il nostro mondo lo sia: teniamolo pulito e rispettiamolo.
Our dolls are our own mirror.Let's do the same for our world, keeping it clean and respected.

Doll Cult-ure ha detto...

quant'è vero. * it's definitely true.

Custom Search