venerdì 23 gennaio 2009

Malicious marketing?

Being first daughters, and under age, and seeing yrselves arbitrarily transformed into dolls, is not a common experience, and not necessarily a solicited one or an hommage to a fashion. Even though the dollies, just by chance (which means NOT by chance, I suppose) named after the 2 girls, have been created commercially riding the wave of a general, great popularity… mediatic exposure is somehow a malicious enchantment. More > http://www.chicagotribune.com/news/nationworld/chi-talk-tygirlzjan22,0,5205363.story
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Essere first daughters, minorenni, e vedersi arbitrariamente trasformate in bambole non è un’esperienza comune, né necessariamente richiesta né l’omaggio ad una moda. Anche se magari le bamboline che casualmente si chiamano con gli stessi nomi delle 2 bambine, sono state create cavalcando (commercialmente) un’onda di grande simpatia generale… l’esposizione mediatica è una malìa. Per saperne di più > http://www.corriere.it/esteri/09_gennaio_23/obama_bambole_malia_sasha_a3c9b998-e94f-11dd-8250-00144f02aabc.shtml

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